Everyone wants a Pansy!

Alla inlägg den 13 oktober 2009

Av pansy - 13 oktober 2009 21:52

Dagen avslutas med lite harmoniskt gitarrspel som berättar en vriden verision om denna underbara värld.

Godnatt folks, dröm om mig.


Av pansy - 13 oktober 2009 20:00

Nu är jag trött, vem hade förväntat sig det? Förmodligen de flesta..

Känns, eller kändes, verkligen som måndag idag pga ledigheten igår, hela dagen har varit smått förvirrad, "idag är det måndag, så det är lugnt. Fast nej, vänta lite, det är tisdag. Shit, jag har glömt göra läxan!".


Har hört om Alexandras läxor där hon ska lära sig filformat på datorn, så kommer vi i våran klass och ska två och två samla 60 kottar från en gran för att mäta och se hur normalfördelad längden på kottarna är. Snacka om att känna sig som en Natur-elev, jag njuter.

Till i måndags skulle vi läst klart "Låt den rätte komma in", jag har kommit halvvägs. Jag är absolut ingen snabbläsare, i majoriteten av böckerna jag har försökt läsa har jag kommit halvvägs. Hurray..!

Av franska-läraren har jag fått stämpeln att "alltid skriva så roliga texter", man bockar och bugar, it made my day.


Nej så tiden går, från att man kommer hem bara svischar tiden förbi och inte förens sent på kvällen inser man vilka läxor man faktiskt glömt göra (fast idag har jag förhoppningsvis kollen). Duscha måste göras, och sedan ut med hunden trots sitt blöta hår. Och för er information snöade det faktiskt idag. Herregud vilka dilemman!


Min kalender är full av små texter av Alex och Dexter (fyndig som jag är fick jag till ett litet rim helt omedvetet), så charmiga killar att man smälter lite inombords. Men ja, duschen var det. I'll keep in touch, take care!


    

Ovido - Quiz & Flashcards