Everyone wants a Pansy!

Alla inlägg under december 2009

Av pansy - 31 december 2009 17:52

Gott nytt år käre vänner, vi ses nästa år.


Cecilia 050109

Av pansy - 28 december 2009 23:12

Då man tror sig alla dessa högar med entusiastiskt uppslitna julklappspapper börjat lida mot sitt slut kommer denna underliga Santa Belle med ännu mer papper i en säck. Denna gång lyckades hon överraska med ett gulligt ljus. Tack Santa !


  


Med detta inlägg får de sista(?) julbilderna lifta. Julen 2007 års bilder då vi firade med släkten i Karlstad, kusinen Ellen ställer sig mer än gärna framför kameran och är den gulliga lilla tjej som hon är. Även mor och bror lyckades fastna inne i kameran.


 

  

Av pansy - 26 december 2009 16:24

     


1. Te (som luktar hur gott som helst)

2. Chai Te (latte)

3. Halsduk (stickad av Nettan, som härmed är min Gud)

4. Sockar

5. 5.000 (+300) :-

6. PL-filter

7. Tesil

8. Vantar

9. ny iPod nano


Plus en helmysig julafton !


Av pansy - 23 december 2009 15:32

Då var vi tillbaka till en period av dåligt bloggande, men det är okej nu i juletiderna. Jag hade inte tänkt att kompensera upp det med ett långt inlägg just nu, det får vänta.

Igår blev det Avatar 3D, helbra film, faktiskt. Rätt rolig, med en del citat man fortfarande inte kan låta bli att skratta åt (men det är förmodligen bara för min otroligt urusla humor skulle jag tro).

Nu ska julpysslet fortsätta, en dag kvar till julafton.

Bye, bye applepie.


Av pansy - 11 december 2009 18:21

Veckan är över, hur skönt som helst att veta att jag klarade mig igenom den relativt bra. Dock är vi kassa på att räkna inom kemi trots att vi är naturare, provet gick urkasst för var och en.


Idag var det Luciafirande på skolan. Började med en liten "luciakonsert" där vårt lilla gäng på 8 pers. sjöng och stod i, otroligt duktiga och otroligt kul (trots att det förmodligen inte var meningen att få oss att skratta). Efter konserten gick vi vidare till badmintonhallen där "TEG dansar och ler" ägde rum. Det blev en hel del dans och flams.


Fr.o.m 12.40 hade vi vanliga lektioner, men de var aningen slöa vilket var skönt. Tidigare avslut på samhällslektionen än vad schemat säger, och redovisning + fika på franskan.

Mellan samhällskunskapen och franskan gick vi (självfallet) till skåphallen där Michael Jackson dunkades på högsta volym, stora gänget spelade pingis och Jonte och Hampus stod och dansade. Så otroligt duktiga killar, nästan att man blir lite stolt över dem. Vad som var aningen roande var att de hade ett gäng åskådare i fönstret ner till skåphallen från en av alla studior i skolan. Nej, Täby Enskilda Gymnasium är då en allt för mysig skola ! Nöjd_chey.

Förutom att det har varit en underbart mysig dag tog vädret sig tillbaka till "snowtime", vilket gjorde dagen ännu bättre.


Ikväll blir det vila efter en intensiv vecka. Idol-final och vila. Calle VS. Erik. Självklart ska Calle vinna då han inte är en ny "pojkbandsmedlem" såsom Erik, Danny & Co.

Enough said, I'll keep in touch.


  

Av pansy - 5 december 2009 15:24

Hemma från hästarna, fick fortsätta jobba med min lilla ponny vilket gick superbt.

Ikväll blir det endast jag, min bror, hunden och kaninen hemma. Får se vad som kommer hittas på men förhoppningsvis blir det inte allt för lamt.

Fram till jullovet nu är det otroligt pressat, imorgon måste jag sätta mig ner och försöka koncentrera mig en gång för alla (lycka till). Franskaredovisning och kemiprov på tisdag där jag inte förstår mycket (inget alls), Ett ufo gör entré som knappt är påbörjad ska läsas ut till torsdag samma dag som en biologiuppgift ska in som inte heller är påbörjad. Onsdag nationella prov i matte A och till måndag ska utkastet av en knappt påbörjad novell vara klar.


However, hade biologiprov igår där jag var klar efter en timme, medan resten av klassen satt i ungefär 3. Jag skrev 4 sidor, resten runt 8. Herre Gud, får se hur det går för min del.


Nu ska jag iväg till Täby och träffa Kvinnan med stort "K" och se till att mitt presentkort på Carlings som legat snart ett år blir uppköpt. Och apropå ingenting sög det att Tove åkte ut ur idol igår, och det var grymt att Calle gick vidare. Calle och Tove som gällde ! Låt nu Calle vinna.

Peace out ppls!


Ovido - Quiz & Flashcards