Everyone wants a Pansy!

Alla inlägg under november 2009

Av pansy - 29 november 2009 17:20

Oh Lord, så otroligt trött man kan vara. Somnade sent, vaknade tidigt. Men käre vänner, det är första advent ! Lussebullar och mjölk all day long och det första ljuset några centimeter nedbrunnet, inte långt kvar alls till julafton.


Idag kände jag faktiskt att jag hade tid att gå ut en sväng, så jag fick mamma, hunden och faktiskt kameran med mig ut på någon timmes runda genom skogen. Otroligt fint väder och att röra på sig behövdes.

På vägen i rundan mötte vi dessutom en ubersöt två-årig goldendam som vår hund fick springa lös med en stund, det såg ut som de båda njöt och de kom väldigt bra överrens.


Som sagt så är jag trött nog att gå i ide, så resten av kvällen blir att "förbereda" mig inför morgondagen och bara gå och dra mig.

Peace out!


                   

Av pansy - 28 november 2009 19:05

Dessa veckor kommer bara rinna iväg hur fort som helst, sedan jullov.

Fyllde år i tisdags, mormor och morfar kom på besök vilket var väldans trevligt. Ny säng, kläder, pengar och lite sånt förgyllde dagen ytterligare, och för att inte glömma den underbart fina "dinosaurie-masken" från Isabelle och William !


Igår, fredags, var jag och guidade runt 9or på vår skola där öppet hus ägde rum under kvällen vilket var helkul, speciellt med tanke på att man kom i kontakt och började snacka med en hel del andra människor som redan går i skolan. Över 500 besökare fick vi ihop, och får hoppas att vi lyckades innföra ett gott intryck till vartenda en (får då hoppas att ingen la märke till de inlåsta barnen i rum 21).

Nya öppet hus-tidet kommer i februari och maj, och absolut att jag ska försöka närvara även då !


Från igår till idag.

Idag blev det stallet (som vanligt) där det gick super (som vanligt) och sedan vidare till julstök. Lussebullar har bakats, julstjärnor upphängda och julmusik har spelats på högsta volym. Allt detta julen för med sig är lika trevligt varje gång.


  

Av pansy - 23 november 2009 19:07

Om exakt 24 timmar och 14 minuter fyller jag år.

Kan vara bra o veta !


Av pansy - 22 november 2009 13:03

Trevlig fredagskväll då man var på nyinvigningen för Nova ungdomshus där en hel del band spelade för fri entrée (bl.a Rubella och Concret Society). Träffade Cissi, Isabelle, Alex och en hel del andra som troget följer Rubellas och musikens stigar, grymt !


Nu käre vänner, nu måste jag plugga samhällskunskap då jag imorgon har ett G-prov och till på fredag har inlämning på ett samhällsarbete. Som tur är har jag mormor och morfar här där morfar är väldigt insatt i sahällesfrågor, lucky me !


Kortfattat och bra.

Bye bye applepie.

Av pansy - 18 november 2009 14:28

Svaret på den länge obesvarade frågan: "Vem vare' som kasta' ?!"

  


Av pansy - 16 november 2009 22:16

Jag har ju verkligen varit urusel gällande uppdateringen på bloggen under senaste tiden, har helt enkelt kommit på för sent på kvällen att jag har en blogg att underhålla vilket leder till att jag skjuter upp det och sedan glömmer bort det, sedan går det så runt och runt igen.


Låt oss nu ta reda på om jag kommer ihåg vad som faktiskt hänt under helgen..


I fredags var det näst intill en helt vanlig skoldag förutom att vi "slutade" 13.20 pga innebandy mellan de elever och lärare som anmält sig. Tanken var att alla skulle stötta och se på matchen, men jag, Evelina, Christian, Jonna, Hanna och Ella åkte istället in till Täby och gick runt där en stund, tog en chai latte eller vad man än ville ha och bara pratade. I Täby fick vi även träffa Hannas kusin Cecilia vilket var rätt trevligt.

Tiden drog ihop sig och på kvällen åkte jag, Ella, Jonna, Evelina och Cecilia hem till Hanna och kollade på Disney klassiker, vilket aldrig kan vara fel ! Valen vi kom fram till blev Pocahontas och Mulan, dock hann jag inte se hela Mulan då jag var tvungen att åka hem för att äta och göra mig klar till Talangtävlingen på Runan där Isabelle och hennes band Rubella skulle delta, och vilket jag var helt oinformerad om var Calles band också där och en hel del från skolan. Banden var grymma, dock gick inte Isabelle vidare, men det gjorde minsann Calle (congratulations).


Lördagen gick åt ridningen till en början som gick fint, på kvällen åkte jag över ännu en gång till Hanna där jag träffade Evelina, Hanna, Ella, Emma, Christian, Lis, Jonna och Cecilia och kollade på film. Senare åkte alla förutom jag, Hanna, Christian, Cecilia och Jonna så vi stannade på Tacos.


Söndagen? Skulle gå åt Fotomässan som jag såg fram emot rätt mycket, men alla var sjuka så det blev då inte av denna gång heller. Men det kanske var bra? Jag blev klar med rätt mycket plugg (trots att jag har minst lika mycket kvar), så det lättade en del av bördan.


Mycket snack nu från dåligt bloggande, tiden rinner iväg och skönhetssömnen får man inte glömma bort.

Keep on lookin'!

Ovido - Quiz & Flashcards