Everyone wants a Pansy!

Alla inlägg under maj 2009

Av pansy - 16 maj 2009 23:09

Rouen, Frankrike, 17-24/5.

Hare' soft sålänge !

Av pansy - 11 maj 2009 20:51

Ärligt talat genomsliten, skolan kör med oss in i det sista. Prov hit, inämningar dit. Men jag ska inte klaga..


Igår, söndag, blev det valpträff där kennlarna BalderBalder och Lejonbols (Våran hund är en "Lejonbolsare") var bjudna, och må hända någon till. Kändes inte direkt som jag hade tiden med tanke på alla prov som kommer denna vecka, men jag gick för moderns skull gullig som jag är, och ärligt talat var det ganska värt det. Hade däremot tänkt ta med mig plugget till träffen, men lyckad som jag är så glömdes de på skrivbordet här hemma i Enebyberg. Men det var kul att träffa alla hundar, och människor. Särskillt kul var det att se vart våran hund fått gener ifrån, och man ser ganska tydlig likhet mellan honom(våran hund, Maximiliam), mamman (Emser) och morbrodern. Morbrodern och Maci var ju rejäla kopior, medan Emser var en liten miniatyr av de båda.

En syster (av 5 syskon) och mamman var då på plats (+ våran), och det kändes knasigt nog som att de kom ihåg varandra ganska väl med tanke på hur de drog mot varandra och kom överens på direkten.

Det blev först en promenad i skogen med hela högen, sedan picknick vid vattnet, mängder av prat och kameror som flög hit och dit och till sist ringträning och ännu mer prat.


Nej, nu är jag alldeles för trött för att skriva något längre. Som sagt, detta ständiga tjat om sömn...


(Mittenbilden är näst intill alla hundarna och bilden längst ner är bild på Mor och Son/Emser och Maximiliam)

Ovido - Quiz & Flashcards