Everyone wants a Pansy!

Alla inlägg under april 2009

Av pansy - 29 april 2009 19:05

Paniken över skolan kommer krypandes tillbaka...

Av pansy - 28 april 2009 21:48

Jag dog lite inombords...

Av pansy - 27 april 2009 17:41

Av pansy - 25 april 2009 22:49

Bra start på helgen, en vecka utan prov, känns helt underbart. Nästa vecka blir det Elevens val (dock fått, ja, låt oss säga urtråkiga ämnen tilldelad mig..) och dessutom startar provperioderna igen direkt efter. Men låt oss njuta så länge det varar!


Igår blev det en mysig kväll och natt med Ante och Cissi. Första "halvan" gick åt till att hjälpa Ante med barnvaktsittandet åt en söt tjej på 4 år, Maria. Tjejen kom i sängs runt 19.30, resten av kvällen satt vi ute för att prata och knapra i oss en varsin toast, kollade på film, sov, "lekte", kollade på en till film. Runt 02.30 kom de vuxna tillbaka, vi gick hem till Ante för att "leka" lite till och sedan sova tills morgonen därpå.


Idag skulle bli en mysig kväll och natt tillsammans med pojken, som lyckats gå och bli sjuk, så det blev ju inte av. Istället åkte jag med mamma till Ella Trädgård för att hjälpa henne välja ut ett par blommor, och även hitta några till mig själv för att sedan plantera mammas blommor i terrakottakrukan utanförr dörrporten.

Blommorna jag hittade för personligt bruk blev uppställda i rummet, och sedan fotograferade. En dag för kameran att fokusera på blommorna, och det må vara bland det roligaste att fotografera - blommor..

Av pansy - 7 april 2009 21:00

Trevlig dag med plugg (dock mindre än jag lovat mig själv, men så går det när man är en dålig planhållare), mysiga promenader med hunden ute i mysigt väder, filmtittande (lejonkungen), och grilldebut. Och till sist ett långt blogg-inlägg.

Puss godnatt.

Av pansy - 6 april 2009 23:10

Tiden går för fullt mycket snabbare än förr i tiden, speciellt nu när solen fortfarande sprider ljus och värme vid 19-tiden. Dagen spenderades med Cissi ute vid sjön. En promenad fram, 2 timmars paus vid havet och sedan en promenad tillbaka, trevligt. Bortser man från att det från början skulle bli en ganska så lätt hurtig promenad fram och tillbaka, så blev det rätt lyckat.

Mobilens skränande musik, vatten, sol, värme, kameran och en Cecilia, jag ser inte felet förutom att man skulle haft något ät- och drickbart med sig med tanke på att tiden faktiskt drog iväg ganska snabbt (och att ankorna inte var de mest fotovilliga).

Av pansy - 4 april 2009 18:18

Otrloligt! Det är lov och vädret ligger på topp, och har hållt sig i hela två dagar. Fast om man tänker på att det var vinter för två dagar sedan, så förmodar jag att det kommer ett nytt nedslag med "dåligt" väder. Enligt väderanvisningar ska det hålla i sig fram till Skärtorsdagen. Inte undra på, Skärtorsdag har alltid låtit deprimerande grå, men det är inget man kan göra åt. Man får helt enkelt nöja sig med vad man får, vi nu för tiden är så kräsna.


Hur som helst så började jag och min lilla grupp att filma vårat bidrag till VRS' Filmfestival igår, och det var väl behövligt. Vi ligger rejält efter majoriteten av grupperna. Men vi började röra oss framåt - utan perspektiv och modellerna vi lärt oss. Kan man kalla Awesomeness !


Idag blir "ännu" en kväll med pojken min, känns som åratal sedan trots att det faktiskt "bara" var 8 dagar sedan. Fast ja, det känns säkert längre bort än det är med tanke på att vi träffades bara någon timme på fredagen, och innan dess minst fyra veckors mellanrum. Blir att dra fram filmer, xbox och försöka få ut honom en sväng. Åh så töntiga vi är !

Ovido - Quiz & Flashcards