Everyone wants a Pansy!

Alla inlägg under mars 2009

Av pansy - 22 mars 2009 17:04

Första helgen jag haft tid nog att unna mig själv något gott. Inte till 100%, men näst intill. Två veckor kvar, men även 3 prov kvar. Denna vecka är det endast biologi som gäller, dock redan imorgon, dvs måndag. Känner mig ganska lugn inför provet, får hoppas det lugnet håller i sig och även att det faktisk var helt okej att ta det lite lungt.

Istället för att sträckplugga helgen rätt igenom blev det en 5 kilometers tur i skogen med hunden och mor. Bortser man från att det var bokstavligen en isbana man var tvungen att ta sig fram igenom var det riktigt skönt och behövligt både för min och hundens del.


Ett inslag av stolthet kan inte skada. Ökning med 30 poäng på ett kvartsår, allt pluggande kanske kom med någon sorts nytta trots allt?

- Grattis.

- Tack! 


Jag kan inte låta bli att lägga märke till snön som dök upp nu igen. Vädrets humörsvägningar tar mig på nerverna. Snö i slutet av mars, och knappt vitt under julen. Det är inte okej, inte okej någonstans. Jag och förmodligen majoriteten av alla andra, här i Sthlm om inget annat, är taggade inför vår, sommar. Nej käre Gud, nu får du ta och skärpa dig!

Av pansy - 16 mars 2009 17:14

Ja då var man tillbaka. Skrivbordet är fixat, nu åt rätt håll, och en dator på toppen. Känns fortfarande som fritiden blivit uppslukad av skolan, känns inte kul alls att varje gång någon frågar om man har tid att göra något för en stund, att näst intill varje gång behöva säga "Nja, måste plugga, vi tar det någon annan dag". Om jag personligen skulle fått höra det flera veckor i rad skulle jag börja tippa åt att det är en bortförklaring för att slippa vara med mig, plugget går ju trots allt "före allt".


Hur som helst, i och med att det var ett tag sedan jag hade tid, ork etc. att skriva, så ska jag av någon anledning dra en snabbgenomgång från veckorna som gått med tanke på att det är rätt så mycket som händer nu i mars. I onsdags två veckor sedan (dvs. 4/11) var det min valps dag. I och med att han faktiskt fyllde ett år kanske "valp" inte är rätta ordet på honom, snarare "slyngel". Slyngel till tusen.

Veckan efter, även en onsdag, fyllde min bror faktiskt 19 år. Inte riktigt vad man kan tro när man kommer i kontakt med hans dryga och oerhört barnsliga humor och personlighet.

I söndags firade vi mamma och pappas födelsedagar. Eftersom pappa fyller år nu på tisdag, och mamma nu på onsdag, så var det lika bra att även detta år slå ihop firandet på den närmsta bästa dagen, som då detta år blev en söndag. En väldigt användbar maskin till box-vin som mäter hur många vinglas det finns kvar i boxen, och även hur mycket var person har druckit och några fler användningsområden var vad de fick. Helt enkelt användbar vin-maskin. Mamma fick även ett ägg-cells-gosedjur och pappa ett spermie-gosedjur, men det är inte värst viktigt att veta.

Mitt paket kom fram till posten idag, så får försöka hämta det så fort som möjligt och blir förmodligen tvungen att köpa en eller två Marabou mjölkchokladkakor. Lär bli intressant att se hur kombinationen blir, bäst för producenterna att det funkar då den inte var det minsta billig!


Idag var första dagen på flera månader det faktiskt var ett riktigt vår-väder, så underbart, och vilket sommar-sug man får! En stor del av sommaren är redan bokad och klar. Blir en härlig resa med tre stopp runtom i Europa, för att sedan hamna i Kroatien för en vecka och en två-stopps tur hem igen med en tredjedel av Blekinge-släkten. Må ju säga att huset vi har hyrt är allt annat än en liten håla mitt i stan, blir bilder litre närmre inpå restiden.

Fast ja, kanske inte ska längta allt för långt bort, påsklovet kommer ju innan om inte alls många veckor trots att det känns som en evighet när man tänker fram på allt som ska göras tills dess. Tiden går relativt fort numera, ibland för fort.

Påsklovet blir ännu ett lov som ger inredningen i mitt rum lite tid. Dra med mamma till Ikea för att skaffa mig alla små detaljer vi kan få tag på och klicka ihop rummet bit för bit. Får hoppas på att allt blir som jag tänkt till slut.


Avslutet blir en bild fylld av min björn sommar -08 och en hel del nostalgi.

Av pansy - 8 mars 2009 20:28

Ja, det där med uppdatering har inte varit min höjdpunkt under senaste tiden, jag erkänner. Men jag kan förklara mig, till stor del. Sportlovet gick ut på att göra om rummet. Ny färg, nytt golv och så småningom nya möbler. Under tiden man försöker bli klar med rummet ska man hinna med skolan, det är problemet.

Rummet står just nu med en säng, kaninen, ett litet bord och en gammal lampa, och det är ju inte direkt så jag ska lämna det. Idag blev första dagen för Ikea, syftet var att hitta ett skrivbord. Ett skrivbord hittade vi, ett helt okej sådant. Att få in det i bilen var inte det lättaste, hade polisen vinkat in oss eller över huvud taget lagt märke till oss skulle det inte bli helt okej med tanke hur jag fick sitta där bak.

Vi kom hem, fick ut bordet igen, skulle sätta upp det i rummet och så upptäcker man att man fått fel bordsskiva. Jätte kul. Det blir till att åka tillbaka till Ikea för att se till att få rätt denna gång, men när det blir lär ju inte bli snart.


Det är hur som helst en del av min förklaring. Jag kan inte sätta upp ett skrivbord utan ett skrivbord praktiskt taget. Utan skrivbordet kan jag inte sätta upp min dator och utan min dator finns det inga bilder. Bilder är i princip grejen med en blogg vad jag anser.


Grejen var att jag inte är borta ännu igen, jag har bara lite krixkrux att fixa innan det kan bli mer lamt skrivande.

Ovido - Quiz & Flashcards