Everyone wants a Pansy!

Alla inlägg under juni 2009

Av pansy - 12 juni 2009 23:10

Sorgligt, detta med att säras helt och hållet från en klass, personer, lärare och andra i omgivningen nu efter tre år tillsammans. Uppsvullnade ögon näst intill vart man än tittade. Men 9an är klar för vidareutveckling, inte det roligaste nu, men det skärper sig nog. Trots att klassen varit förjävligt jobbiga, stökiga, pratiga etc, så har vi ändå lyckats vara otroligt charmerande. Det är ganska sorgligt med tanke på att det är nu i slutet man börjar trivas och känna alla som bäst. 9C, tack för dessa år med otroliga minnen. Måste trots allt vara den bästa klassen som hittills satts ihop. Och lärarna, VRS's lärare måste vara bland de allra bästa lärarna som utbildats helt enkelt. Otroligt.


Från idag till igår. Igår hade jag och Cissi en trevlig eftermiddag/kväll där det blev ny färg på håret mitt, men dessutom grillning på fläskfilé och klyftpotatis med bearnaisesås och såklart några salladsblad och cola. Allmänt kul information liksom.

Av pansy - 7 juni 2009 16:45

Ja, terminen börjar tippa till sitt slut, och "t.om" jag ser ljuset i tunneln. Det visar sig extra mycket denna helg, vilket är underbart. Till en början så tog min bror studenten i fredags från en 3 årig utbildning, grattis !

Dock var det regn och grå himmel när de sprang ut, men jag citerar en väldigt lycklig och positiv Petra efter utspring; "Jag ser blå himmel!".

Släkt och vänner kom och firade (även mina vänner kom för mat och grattis), trevligt må jag säga!


Igår var det inte bara nationaldag, utan även världens bästa Farmors 80års-dag, så vi (släkten på pappas sida) ordnade en överaskningsfest här uppe i Stockholm. Släkt, ända från värmland och göteborg, och nära vänner kom för att ta del av festen som dessutom blev mycket trevlig. Märkt att jag kommit mycket närmre vissa av kusinerna trots att vi inte träffats sedan sist, vilket är väldigt kul det med.


Nu, ska jag köra min allra sista kraftansträngning för 9ans årskurs. Bildredovisning om parafraserna alla i klassen ansträngt med under några veckor, jag fick då en bild av René Margritte, jobbigaste delen av allt är nu att tolka hans budskap av hans bild jag fått för att göra parafras av...

Av pansy - 3 juni 2009 16:28

Ja, har ju varit hemma en tag nu, men har helt enkelt varit för lat och haft för mycket för att orka ta tag i ett nytt blogg-inlägg. Men nu så är jag på G för stunden.


Frankrike var hur mysigt som helst, och bäst av allt så kom man närmre många folk man knappt lagt märke till i skolan (av 8orna speciellt). Fanns en hel del man kom överens med och fann varandra, dock kom man närmst den sista kvällen innan vi skulle dra oss hem igen.

Maten var inte toppklass första dagen, och man mådde allmänt illa. Men det bättrade sig och blev grymt bra (och har ännu inte tröttnat på baguetter, nej nej). Rummet var i toppskick, t.om så att vi hade eget kök och köpte massa mat (utsikt bild nedan)

Topphändelsen var ju torsdagen, då vi alla tog en heldagsutflykt till Omaha Beach (bilder nedan), och soldatkyrkogården (bild nedan), speciellt Omaha Beach var en underbar vistelse med tanke på det superfina vädret, och underbart mysiga stranden.


Hur som helst, vet inte riktigt vad man kan ta upp.

"En bild säger mer än tusen ord, hur mycket säger då inte fem?"..

Ovido - Quiz & Flashcards