Everyone wants a Pansy!

Direktlänk till inlägg 16 mars 2009

Det är inte lätt då det är svårt

Av pansy - 16 mars 2009 17:14

Ja då var man tillbaka. Skrivbordet är fixat, nu åt rätt håll, och en dator på toppen. Känns fortfarande som fritiden blivit uppslukad av skolan, känns inte kul alls att varje gång någon frågar om man har tid att göra något för en stund, att näst intill varje gång behöva säga "Nja, måste plugga, vi tar det någon annan dag". Om jag personligen skulle fått höra det flera veckor i rad skulle jag börja tippa åt att det är en bortförklaring för att slippa vara med mig, plugget går ju trots allt "före allt".


Hur som helst, i och med att det var ett tag sedan jag hade tid, ork etc. att skriva, så ska jag av någon anledning dra en snabbgenomgång från veckorna som gått med tanke på att det är rätt så mycket som händer nu i mars. I onsdags två veckor sedan (dvs. 4/11) var det min valps dag. I och med att han faktiskt fyllde ett år kanske "valp" inte är rätta ordet på honom, snarare "slyngel". Slyngel till tusen.

Veckan efter, även en onsdag, fyllde min bror faktiskt 19 år. Inte riktigt vad man kan tro när man kommer i kontakt med hans dryga och oerhört barnsliga humor och personlighet.

I söndags firade vi mamma och pappas födelsedagar. Eftersom pappa fyller år nu på tisdag, och mamma nu på onsdag, så var det lika bra att även detta år slå ihop firandet på den närmsta bästa dagen, som då detta år blev en söndag. En väldigt användbar maskin till box-vin som mäter hur många vinglas det finns kvar i boxen, och även hur mycket var person har druckit och några fler användningsområden var vad de fick. Helt enkelt användbar vin-maskin. Mamma fick även ett ägg-cells-gosedjur och pappa ett spermie-gosedjur, men det är inte värst viktigt att veta.

Mitt paket kom fram till posten idag, så får försöka hämta det så fort som möjligt och blir förmodligen tvungen att köpa en eller två Marabou mjölkchokladkakor. Lär bli intressant att se hur kombinationen blir, bäst för producenterna att det funkar då den inte var det minsta billig!


Idag var första dagen på flera månader det faktiskt var ett riktigt vår-väder, så underbart, och vilket sommar-sug man får! En stor del av sommaren är redan bokad och klar. Blir en härlig resa med tre stopp runtom i Europa, för att sedan hamna i Kroatien för en vecka och en två-stopps tur hem igen med en tredjedel av Blekinge-släkten. Må ju säga att huset vi har hyrt är allt annat än en liten håla mitt i stan, blir bilder litre närmre inpå restiden.

Fast ja, kanske inte ska längta allt för långt bort, påsklovet kommer ju innan om inte alls många veckor trots att det känns som en evighet när man tänker fram på allt som ska göras tills dess. Tiden går relativt fort numera, ibland för fort.

Påsklovet blir ännu ett lov som ger inredningen i mitt rum lite tid. Dra med mamma till Ikea för att skaffa mig alla små detaljer vi kan få tag på och klicka ihop rummet bit för bit. Får hoppas på att allt blir som jag tänkt till slut.


Avslutet blir en bild fylld av min björn sommar -08 och en hel del nostalgi.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av pansy - 2 november 2010 14:23

Nu lägger jag ner denna blogg, men det var några fina år vi fick ihop. För de intresserade håller jag numera till vid www.impossible.webblogg.se, ska försöka vara minst lika aktiv där som jag är här (hur aktivt det nu är...). Vi ses där! ...

Av pansy - 1 november 2010 19:02


Nu är det ju så att det är 1a november, dvs. jag fyller år om 24 dagar, och efter det är det endast en månad till julafton. Tänkte att det kanske är dags att lägga ut önskelistan för i år så att alla kan ha en möjlighet att hinna köpa grejerna utan a...

:)

Av pansy - 26 oktober 2010 07:28

Det är otroligt roligt att följa sin post må jag säga :) ...   Har dessutom påbörjat mitt höstlovs-projekt i mitt rum, förhoppningsvis blir det ett lyckat projekt. ...

Av pansy - 25 oktober 2010 18:28

  Nu är det bara att vänta och se, lär väl dimpa ner om inte alls lång tid, förhoppningsvis redan imorgon. ...

Av pansy - 21 oktober 2010 23:03

Snabb update från livet då, eller åtminstone de senaste dagarna. Idag var en studiedag, dvs igår hände det grejer. Började med plugget som vanligt (fick besked om att jag fick Godkänt på kemiprovet, och ja, det är en big deal!), sedan in till stan fö...

Ovido - Quiz & Flashcards