Everyone wants a Pansy!

Alla inlägg under november 2009

Av pansy - 12 november 2009 20:45

Planen att träffa vännerna på vår lediga dag blev ju inte helt som det skulle för min del. Kände att jag ligger rätt tight till med filmanalysen och labbrapporten, men speciellt filmanalysen. Alltså blev det till att hela dagen stanna hemma och försöka få igång ett pluggande som ändå inte kom igång förens vid två, fast jag tog innan det initiativet att gå ut en stund, och det var rätt bra och behövande.

"Ni är lediga en dag denna vecka, därför får ni dubbelt med läxor till nästa vecka", jo men man tackar. Vi må vara naturelever, men vi pluggar banne mig inte för att det är kul ! (..förutom Katarina..)

Av pansy - 12 november 2009 11:18

Av pansy - 11 november 2009 22:41

Dagen? Har varit helbra.

Och kemiprovet igår? Gick helt okej, hoppas jag..


Efter skolan idag gick jag, Christian, Hanna, Julie, Jonna, Alex och Dexter till badmintonhallen och körde lite badminton just for fun, senare kom även Evelina. Då vi spelat klart beslöt sig jag, Hanna och Jonna oss för att åka till Täby Centrum där vi tog en varsinn Chai Lattepå Espresso House och gick sedan runt och rekade i affärerna i mån av ork. I centrum såg vi även Andreas som hade mage nog att lämna klassen för ett tag sedan, hälsade dock inte då han verkade relativt upptagen just då. Lite synd med tanke på att jag och förmodligen fler i klassen saknar grabben en del.

Tiden gick och vi kom fram att vi tre skulle hem till mig, vi gick till tåget, kollade tiderna, tåget kom och vi skippade det. Istället åkte vi hem till Hanna och pratade ett bra tag och allt vad sådana folk som vi kan göra.


Imorgon är en checkpointdag, dvs. ledighet ! Skönt till tusen, men ändå inte. Är tydligen bokad med att vara med.. några, men medan måste jag gå runt med tanken att jag behöver skriva filmanalys. Och det, mina vänner, det vet vi alla hur jobbigt det är. Får se hur det blir med saken, blir väl bra i slutet trots allt.

Av pansy - 8 november 2009 16:45

Dålig uppdatering kommer i cykler, men det är någonting man får ta..


Helgen har bestått av plugg, rent plugg. Har kemiprov på tisdag och jag vet inte riktigt hur bra koll jag har. Känner mig rätt borta för tillfället. Ska skriva en uppsats om mänskliga rättigheter imorgon under en svenskalektion, frågan är hur jag ska klara det. Antingen kommer jag komma på för mycket att skriva, eller så kommer det vara stopp, total black-out.


Kollade nyss klart på American History X som så småninigom ska analyseras. Analysen av valfri film ska vara klar till på fredag och jag känner mig smått stressad. Hur som helst, otroligt tung film som får ens tankar att gå igång, verkligen en film jag rekomenderar på djupet. En film man kan se om gång på gång.


Av pansy - 5 november 2009 23:00

Varför? Av ingen anledning alls.

Kanske för att jag fyller år om 19 dagar.


Att få för sig att lägga sig i tid (dvs. innan 22) är ju rent nonsens! Att jag aldrig lyckas, aldrig nu mera. Egentligen, med tanke på vilka personer man måste stå ut med under dagarna, borde jag försöka lyckas någon gång lite då och då för att inte slita ut mig fullständigt i längden.

Nej, istället för att sitta här och prata strunt hoppar jag i sängs, låter som en bra plan!

Godnatt ppls!

Av pansy - 3 november 2009 22:43

Inget att berätta från idag, ingenting alls, förutom att tavlorna nu är uppe. "Wihu"!

Godnatt homies.

Av pansy - 2 november 2009 23:00

Helt otroligt skönt att träffa vännerna igen. Mindre skönt med en vrickad fot under idrotten, vrickningen kändes i början men la sig sedan över dagen, och kom nu tillbaka. Lösningen blir väl att försöka ta det lite lugnt, hur det nu ska gå.

Satt en liten stund med matten idag, även den blev en lättnad då jag faktiskt började förstå hur man skulle tänka och jag hade koll på vad jag faktiskt gjorde, allt blev helt plötsligt så mycket enklare.


Ännu en grej som är värd att ta upp är min bror som faktiskt lyckades kamma hem sitt körkort idag. Stort grattis till honom. Stolt syster, nu kan man få skjuts även mitt på dagen och då varken mamma eller pappa kan!


Igår somnade jag runt halv ett, låg helpigg och kunde inte somna, men till slut fick jag till det. Sov som en stock tills kaninen som jag har i mitt rum började få för sig att gräva vid 04, han hade grävt sig ned till botten av buren men hade av någon anledning fått för sig att försökta komma ännu längre ned. Hans grävande resulterade i ett väldans katzenjammer i en bra stund och ännu ett problem med att somna. Hela natten var allmänt orolig och det ska inte hända denna natt igen.


Godnatt humanister, sleep tight.

Ovido - Quiz & Flashcards