Everyone wants a Pansy!

Alla inlägg den 11 oktober 2009

Av pansy - 11 oktober 2009 20:01

   Otroligt länge sedan jag tog initiativ till bloggande, har haft så otroligt mycket den senaste tiden, men ändå så lite att berätta, men ändå så mycket nytt.


Har börjat gymnasiet nu, jag har gått och blivit en stor flicka på bara två månader. För dem som inte visste slutade mitt gymnasievalsdilemma med Natur-linjen, och inte Media hur gärna jag än velat. Bra som det är valde jag mellan två linjer på en och samma skola, Täby Enskilda Gymnasium. Men jag ska absolut inte klaga, skolan är grym, lärarna är grymma, klassen och stämningen är helgrym!

Vi är 13 elever i klassen plus en elevassistent som gick ut gymnasiet i år. Det är helt otroligt hur tight alla i klassen kom varandra redan efter de två-tre första veckorna.


Ett stort problem angående skolor är ofta skolmaten som faktiskt är väldigt viktig för att man ska orka ta sig igenom en skoldag 8-16. Jag kan bara säga att även den är helgrym. Under de månaderna jag har gått på TEG har vi bara (då menar jag bara) fått god (och då menar jag god) lunch. Vi har vår helt egna kock som tidigare jobbade på restaurangen "Grill" som faktiskt ägs av Melker Andersson som ligger här i sköna Stockholm. Jag är hur nöjd som helst med lunchen, klassen, lärarna, stämningen i skolan - Allt!

Jag menar, vi är lediga på imorgon, på måndag, men jag skulle hellre ha en helt vanlig dag i skolan. Varje dag längtar jag efter imorgon, det är en helt ny känsla.

 

Om vi släpper skolan ett tag så måste jag ju bara informera om denna uppfräschning av bloggen, trots att jag antar att ni redan lagt märke till dess nya utséende. Inget överdrivet avancerat, men det är en upplyftning.


Nu ropar mamma om maten, lika bra att springa iväg innan det kallnar. En snabb uppdatering från mig, håll utkik!

Stay classy, San Diego!

flower

Ovido - Quiz & Flashcards