Everyone wants a Pansy!

Direktlänk till inlägg 24 oktober 2007

Onsdag kväll

Av pansy - 24 oktober 2007 17:57

FN dagen idag då, och även lego-projektets slutdag. Skulle dessutom göra vårt "samla-in-pengar-till-kenya-barn"-projekt, vilket jag sket i för idag och gör det inte denhär söndagen som kommer, utan på söndagen därpå.

Asso.. "lediga" fram tills min grupp hade första "lektionen" (presentation/robot-visning/show - lego projektet). Vår första var 15.15 (presentation), men åkte till skolan runt 14.00 istället typ.


Istället för "samla-in-pengar-till-kenya-barn"-projekt i början av dagen åkte jag, Cissi, Matilda och Isabelle till Täby Centrum. Matilda köpte en MCR-kalender trots att hon redan har en och lunch. Jag köpte en MCR-kalender trots att jag också redan har en, lunch och hårfärg eftersom Isabelle skulle färga om mitt hår. Isabelle och Cissi köpte bara lunch.


Efter Täby var klockan typ.. 12.50 (?) då vi åkte hem efter en "lång turs tåg-resa".

Sen åt vi lunch, och efter det färgade Cissi, Isabelle och Matilda håret på mig, dessutom fick dom göra mig närvös och skrika "ditt hår är fan lila!!!". Tack lixom?

Hade lite hårfärg kvar efter att jag fått det jag behövde, så Cissi färgade håret på Isabelle också.

Men ja, det blev bra iallafall.. antar jag, inte så stor skillnad än innan.

Matilda går hur som helst runt och petar/luktar på det hela tiden. Och det är jag som ska kallas nunna?!


Sen var min kamera "paj" fram tills idag för ca. 10 minuter sen.

Har blivit helt svart på bilden när man fotat trots att man har blixt.

Började för ca. 20-15 minuter sen fundera på om jag ska lämna in den på lagning, men antingen så kommer det vara värsta felet som att en enda inställning är ett klick fel och man känner sig som ett retard.

Eller så tar dom den ifrån mig så jag inte får med mig den till Budapest!

Men ja, den funkar iallafall, förjävligt med tur det, för felet var att kameran inte hade kontakt med objektivet. Ehe?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av pansy - 2 november 2010 14:23

Nu lägger jag ner denna blogg, men det var några fina år vi fick ihop. För de intresserade håller jag numera till vid www.impossible.webblogg.se, ska försöka vara minst lika aktiv där som jag är här (hur aktivt det nu är...). Vi ses där! ...

Av pansy - 1 november 2010 19:02


Nu är det ju så att det är 1a november, dvs. jag fyller år om 24 dagar, och efter det är det endast en månad till julafton. Tänkte att det kanske är dags att lägga ut önskelistan för i år så att alla kan ha en möjlighet att hinna köpa grejerna utan a...

:)

Av pansy - 26 oktober 2010 07:28

Det är otroligt roligt att följa sin post må jag säga :) ...   Har dessutom påbörjat mitt höstlovs-projekt i mitt rum, förhoppningsvis blir det ett lyckat projekt. ...

Av pansy - 25 oktober 2010 18:28

  Nu är det bara att vänta och se, lär väl dimpa ner om inte alls lång tid, förhoppningsvis redan imorgon. ...

Av pansy - 21 oktober 2010 23:03

Snabb update från livet då, eller åtminstone de senaste dagarna. Idag var en studiedag, dvs igår hände det grejer. Började med plugget som vanligt (fick besked om att jag fick Godkänt på kemiprovet, och ja, det är en big deal!), sedan in till stan fö...

Ovido - Quiz & Flashcards